mandag 13. januar 2014

Så kom vinteren

Endelig kom vinteren her også! Jeg må innrømme at jeg har savnet snøen så langt i vinter. Det var ikke så mye som kom dalende, men mellom 5-10cm med fjærlett "dun" dekker nå landskapet her.

Tok med kameraet og tok meg en spasertur i går. Det ble tatt noen bilder, men gikk på blunderen med ikke å sjekke innstillingene på kameraet før jeg gikk ut. Så godt som alle bildene endte derfor med en alt for høy iso, og var nesten ikke brukende. Bildet under var det eneste som ble sånn noen lunde. Men selv om det ikke ble det store resultatet, så var det kjekt å få tatt noen bilder igjen!


7 kommentarer:

  1. jeg synes at det er en flott bilde, liker jeg godt !

    SvarSlett
  2. Fine fargetoner og god og kald stemning! Ser at det er brukt høy ISO men bildet står seg bra allikevel :-) Har gjort den blunderen der før jeg også, men har lagt meg til en god vane å sjekke innstillinger før jeg knipser og endrer kontinuerlig, ihvertfall når man har tid til det :-)
    Rune

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, gjør det som regel selv, men er nok litt ute av rutinene her:-) Slikt som skjer, å så lærer man til neste gang!

      Slett
  3. Når du gjør det, men vinteren Qystein hhier Nederland i vinter er vanskelig å finne. De blomstrer allerede en trærne og noen fugler er selv hekkende i det.
    Bildet av deg, skal jeg virkelig liker å se. Deilig med snø.
    Hilsener

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Ja, jeg regner med det er noe klimaforskjell ned til Nederland. Det har vært, og er fortsatt, dårlig med snø her nå. Så det likner mer på vår enn vinter ute, hvis man ser bort i fra temperaturen.

      Slett
  4. To be honest i hate winter cause it is really really cold and it annoyed me for doing risk management to business but then i am amaze to what nature do when winter comes.

    SvarSlett