lørdag 4. januar 2014

Første på nesten ett år

Nå er det faktisk nesten ett år siden sist innlegg her. Jeg har ikke hatt verken motivasjon, ork eller inspirasjon fra sommeren av. En veldig travel jobbhøst får vel ta noe av skylden, men det handler nok også om litt generell lav motivasjon for foto i en periode. Heldigvis kjenner jeg lysten begynner å vende tilbake nå. Dessverre er det et ganske trist og grått landskap ute nå, siden det ikke har vært snø her i vinter, men motiv skal man da vel finne likevel. Jeg har begynt å tenke litt på noen prosjekter jeg kan begynne å leke meg med framover, men får se hva det ender opp med.

Foreløpig har jeg sittet litt å lekt meg på Lightroom i det siste, med bilder fra arkivet. På bildene under har jeg dratt litt hardere i "spakene" enn jeg bruker å gjøre, men dette er gjort med vilje for å teste mer funksjoner og etterbehandlingsmuligheter i programmet.

Forhåpentligvis går det ikke for lang tid før det kommer nyere bilder her igjen også.

Godt nytt år til de som måtte forville seg inn på bloggen min!





9 kommentarer:

  1. Godt nytt år, flotte bilder !

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det og godt nytt år!

      Slett
  2. Lysdrodling:) likte den:) ja enig med Dirk, kjempe flotte bilder! Godt år:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, er det ikke det ganske mange av oss driver med da?:) Godt nytt år=)

      Slett
  3. Motivasjonen svinger litt for alle, men den vender for min del alltid tilbake :-)
    Flotte landskapsbilder, spesielt de to første! Godt nyttår!
    Rune

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, sånn er det uansett hva man driver med, men for foto vender den alltid tilbake her også selv om det kan variere litt hvor lenge den er borte hver gang:-)

      Takk for det og godt nyttår!

      Slett
  4. Slik er det noen ganger med motivasjonen. Synes at bildene var flotte. Ser ikke at du har dratt mye i spakene. Pågå dere har hatt mange flotte soloppganger/solnedgangen i det siste. De fjellene i bakgrunnen må være en drøm å fotografere. Gleder meg til flere bilder fra dine trakter.
    Ønsker deg et flott fotoår i 2014.
    Fra Hilda

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig kommentar. At det ikke vises godt er jo bra! Ja, naturen her rundt er helt fantastisk. Lett å se seg litt blind på den når man bor her, derfor er det fint å ta med kameraet ut å slik at man tvinges/lærer seg å se på nytt:)

      Slett
  5. Spesielt den andre og tredje bildet jeg finner vakkert!

    SvarSlett