fredag 15. februar 2013

Test av Silver Efex Pro

I dag lastet jeg ned en prøveversjon av Silver Efex Pro - en plugin for konvertering og redigering av s/h bilder for blant annet Lightroom. Jeg har hørt og lest mye positivt om dette programmet, så fant ut at jeg skulle teste det. Må si jeg er imponert! Konverteringen til s/h ser utrolig bra ut, programmet er lett og raskt å arbeide i og gir mulighet for gode justeringer av det meste man trenger. Etter å ha gått rask gjennom bildesamlingen fant jeg et par bilder som så ut til å egne seg til s/h konvertering. Her er resultatene av et par timer testing og lek.





6 kommentarer:

  1. Likte det første her veldig godt. Egnet seg fint til sort hvitt.
    Programmet virker bra, har selv et eksemplar til test nå.. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Det var nok det første som egnet seg best til s/h konvertering ja. Syns programmet virket utrolig enkelt å bruke og gav utrolig fine effekter. Litt dyrt da, men får se om det blir innkjøpt.

      Slett
  2. Heisann! Både det øverste og nederste bildet ble utrolig lekkert med denne behandlingen. Stilig! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det:-) Vurderer sterkt å gå til anskaffelse av dette programmet.

      Slett
  3. det er en veldig bra program silver efex ! resultater du viser er kjempe bra spesiell det siste synes jeg.
    hilsen dirk

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ble imponert av programmet! Ikke gått til innkjøp av det riktig enda, men det blir nok etter hvert ja!

      Slett