søndag 28. oktober 2012

Vinter og høst

Da har den første snøen kommet, men høstfargene har ikke helt sluppet taket. Søndag og sol måtte derfor selvsagt benyttes til å lufte kamera litt. Jeg prøvde å jakte litt på kontrasten mellom høstfarger og vinterlandskap. Det ble lånt kamera på denne turen, for mitt takket for seg for ca tre uker siden. Surt, men det har forsåvidt gjort jobben sin en del år! Nå blir det kraftig hurtigsparing for å få kjøpt nytt kamera, så forhåpentligvis er dette på plass om ikke så alt for lenge.






22 kommentarer:

  1. första bilden min favorit!
    jätte fina färger


    hälsningar

    SvarSlett
  2. flott med snø og høstfarger, liker spesielty godt det første bildet

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, kan få noen veldig fine kontraster av det. Først er nok min favoritt også.

      Slett
  3. Simply stunning this golden autumn hues. Beautifully captured.
    Regards, Helma

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much! Regards Øystein

      Slett
  4. Hei Øystein
    Flott kombinasjon mellom høst og vinter.Flotte bilder alle sammen
    Kai Edvard

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig spennende kontraster i denne perioden. Takk skal du ha.

      Slett
  5. Varme høstfarger og kalde vinterfarger går bra sammen, ingen tvil om det :-) Flott det første, men festet meg ekstra ved nr 2, flott komponert med det snøkledde fjellet innimellom høstløvet, her kommer også fargekontrastene best fram etter min mening!
    Rune

    SvarSlett
    Svar
    1. Bilde nr 2 ble egentlig litt kompromiss i komposisjon. Skimter såvidt en sti der, som hadde en fin s-kurve, men måtte da stått litt lengre bak og til høyre, som ville ha skjult fjellet bak treet til høyre i bildet. Ble uansett et greit bilde syns jeg, så takk! :-)

      Slett
  6. What amazing shots...love them all :)

    SvarSlett
  7. Vakre vinterbilde i ekte vinterlys:))

    SvarSlett
  8. Nydelige bilder alle sammen!!
    Ha en fin søndag:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ha en fortsatt fin søndag du også:)

      Slett
  9. Den varme fargen fra høstløvet og den kalde vinterfargen kler hverandre i bilder. Synes du har fått en flott serie fra denne årstiden.
    Lykke til med sparinge...
    Hilda

    SvarSlett
  10. Takk for hyggelig kommentar. Stram sparing nå ja:)

    SvarSlett
  11. Fine kontrastfargar med gult og blått! Nr 2 og 3 treff meg mest, har ein ryddig og fin komposisjon.

    SvarSlett
  12. Øystein Svært beundringsverdig disse bildene for bloggen din
    Hilsener fra Kreativitet og fantasi bilder av José Ramón

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk skal du ha! Hilsen Øystein.

      Slett