onsdag 13. juni 2012

Makrotest

Har ikke vært så aktiv i det siste, verken her på bloggen eller med kameraet. Jeg er ikke helt sikker på om det har vært på grunn av mangel på tid eller inspirasjon, men håper det tar seg opp igjen litt framover. Har ihvertfall gjort en investering som jeg håper hjelper på motivasjonen. Jeg har kjøpt en reverseringsring og mellomringer, slik at jeg kan få lekt meg litt med makro-fotografering. Må vel innrømme at inspirasjonen kom av denne artikkelen: http://www.akam.no/artikler/unnga-ringblits-som-pesten/109413 Denne mannen jobber med det de fleste vi si er dårlig utstyr, men leverer noen av de mest utrolig makro-bildene jeg noen gang har sett.

Jeg måtte selvsagt ta noen prøvebilder i dag. Kvaliteten er nok ikke all verden, men kjenner ihvertfall at makro er en spennende verden å tre inn i.






8 kommentarer:

  1. Makroverden er fantastisk. Synes du har fått flotte bilder.
    Ønsker deg en flott makrouke videre.
    Hilda

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det virker som en utrolig spennende verden! Takk skal du ha:)

      Slett
  2. Jeg digger det øverste bildet. Utrolig fine vanndråper og den lillafargen er knallfin. :)

    SvarSlett
  3. Flott begynnelse dette! Likte de to nederste best :-)
    Rune

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha! Satser på at det blir litt flere bilder i løpet av uken, hvis det bare slutter å regne..

      Slett
  4. Very nice macro pictures..... well done.

    Summer greetings from Holland, Joop

    SvarSlett