mandag 17. oktober 2011

Morgen rød

I dag hadde vi en av de fineste soloppgangene jeg har sett på lenge. Det kan jo selvsagt ha noe med at soloppgangen nå er så sent at jeg har stått opp uansett.. Jeg ble uansett nødt til å ta en kjapp fotostopp på vei til jobb i dag tidlig! Stoppet på en liten molo mellom byen og Høgskolen, der jeg fikk fin utsikt mot himmelen og Seilet. Når jeg satt og skulle gå gjennom bildene nå ser jeg at de ikke ble veldig teknisk gode, men fargene er likevel så fine at jeg legger ut et par-tre bilder. Jeg prøvde å rett opp litt av de tekniske svakhetene i etterbehandling, men resultatet ble likevel "sådär". Bildene er altså lett etterbehandlet og noe beskjært.

Nikon 18-105 f/3,5-5,6 ( f/8, 1/25sek, 200 ISO)

Nikon 18-105 f/3,5-5,6 ( f/8, 1/60sek, 200 ISO)

Nikon 18-105 f/3,5-5,6 ( f/14, 1/3sek, 200 ISO)

4 kommentarer:

  1. Nydelige bilder med så flotte farger. Artig at det er flere fra fylket med blogg. Det er nok lurt å hoppe ut av bilen når en ser slike syn, kan være en viss fare for trafikken...

    SvarSlett
  2. Takk for det! Bare synd bildene ble så uskarpe. Fikk heldigvis både bil og meg selv godt bort fra veien før bildene ble tatt, men hadde det litt travelt med å finne en fin plass å stoppe på ja:-)

    SvarSlett
  3. helt fantastiske bilder!!klem Anett

    SvarSlett
  4. Tusen takk! Fargene var ihvertfall helt fantastiske. Nydelig å se naturen slik!

    SvarSlett