fredag 15. juli 2011

Sort-hvitt

Det blir noen serveringer av gamle bilder nå i starten, så får jeg fylle på med nyere bilder etter hvert. Jeg har ikke tatt mange bilder i sort-hvitt enda, men dette er noe jeg kunne tenkt meg å lekt meg enda mer med siden jeg virkelig har sansen for gode sort-hvitt bilder. De tre bildene under er tatt i 2008 og i 2009.

Nikon 18-55, f/3,5-5,6 (18mm, 1/80sek, f/22, iso200)


Dette bildet er jeg veldig fornøyd med, selv om jeg ser at jeg har brukt en vel liten blenderåpning. Kunne kanskje funnet en sort-hvitt profil med litt mer kontraster. Bildet er tatt ved Romsdalsmuseet, som for øvrig byr på mange gode motiver.

Nikon 18-55, f/3,5-5,6 (50mm, 1/40sek, f/5, iso200)


Bildet er tatt nede ved gjestekaien ved Aker Stadion. Sett bort i fra at fyrtårnet og båten konkurrerer litt om blikkfanget i dette bildet er jeg ganske fornøyd med det.

Nikon 18-55, f/3,5-5,6 (18mm, 1/30sek, f/3,5, iso640)


Dette bildet er tatt av domkirken i Molde, fra Rådhustaket. Lyskuplene på rådhustaket skapte en fin forgrunn i bildet syns jeg. Ellers syns jeg kirken fikk ett ganske "kaldt" uttrykk fra denne vinkelen i sort-hvitt.

Håper jeg får mulighet til å utforske denne måten å ta bilder på i løpet av den nærmeste tiden. Kanskje høsten kan være et fint tidspunkt?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar