torsdag 21. juli 2011

Nærfoto

Det blir en del nærfotografering på meg. Jeg skulle kanskje ha kostet på meg en makrolinse, men det får vel falle inn på ønskelisten sammen med mye annet gøy! Nikon er på vei med en 40mm f/2,8 makrolinse, som visstnok skal komme på rundt 2000,- ny. Kan bli en vurderingssak når den blir lansert. Syns ihvertfall det er morsomt å finne detaljer rundt meg å ta bilde av, selv om det blir veldig mye blomsterbilder.

Nikon 55-200 f/4-5,6 (200mm, f/5,6, 1/500 sek, 200 ISO)


Liker selv fargene i dette bildet. Det ble også tålelig skarpt for å være tatt håndholdt. Så vidt jeg husker ble bildet tatt rett etter et lite vårlig snøfall.


Nikon 55-200 f/4-5,6 (200mm, f/5,6, 1/320 sek, 200 ISO)


Disse små krabatene er virkelig ikke enkle å få tatt gode bilder av. Hadde håpet å få et godt bilde der den sitter med vingene utslått. Denne var ihvertfall ikke interessert i det! Så snart den satte seg slo den vingene sammen. Den satt heller ikke i ro mer enn 5-8 sek hver gang, så jeg løp mye etter den for å si det sånn. Bildet ble likevel ikke så verst, selv om det kanskje er med litt mye "støy" på bildet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar