mandag 18. juli 2011

Farstadstranda

Her kommer noen bilder fra en tur til Farstadstranda som jeg var på i fjor sommer. Det er fantastisk fint der ute og det er gode muligheter for å få tatt noen fantastiske landskapsbilder, både rundt selve stranden og ute ved fyret. Hadde man hatt et værtett kamera ser jeg for meg at det kunne vært utrolig dramatisk der ute på en skikkelig ruskeværsdag! Når jeg var ute der var ikke lyset helt topp til foto, men det var også mest for turen sin del at det ble dratt dit. Det skal visst nok være et bra buldrefelt i nærheten der ute som må besøkes snart, både for klatring og foto. Fint å kunne kombinere hobbyer på den måten.

Nikon 18-55 f/3,5-5,6 (32mm, f/11, 1/160 sek, 200 ISO)


Det er nok mulig å ta noen gode bilder av bølger som bryter her ute. Det blåste ikke veldig mye når jeg var der, men nok til at jeg fikk et par bilder av bølgene som slo mot steiner og berg. Bildet er noe beskåret, men ellers lite etterbehandlet.

Nikon 18-55 f/3,5-5,6 (38 mm, f/11, 1/125 sek, 200 ISO)


Her kan man se selve fyret. Det er ikke det mest spennende bildet i seg selv, men viser ganske godt landskapet der ute.

Nikon 18-55 f/3,5-5,6 (55mm, f/11, 1/125 sek, 200 ISO)


Denne gården lå rett opp ovenfor parkeringsplassen ned mot Farstadstranda. Skulle ønske det var en litt mer spennende himmel, men syns kontrasten mellom gulfargen på det nyslåtte kornet og det grønne gresset rundt gården ble et fint motiv. At gården ligger i silhuett gjør også at man kan få godt frem himmelen, men som sagt var ikke den veldig spennende her. Bildet er beskåret for å gi en litt mer "panoramafølelse".

Kan vel konkludere med at man må ta flere turer ut hit. Anbefales, både for foto og for den fine spasertturen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar